Scroll to top

Fitness schema’s

Welkom bij de Fitness schema's

De schema’s zijn verdeeld voor de beginners en gevorderde sporter. Ze zijn minimaal een half uur en maximaal een uur (afhankelijk van je eigen tempo :)) Om de 8 weken kun je naar het volgende schema gaan. Waarom niet eerder? Je wilt je lichaam sterker maken. Dus hoe meer je het schema uit je hoofd kent en weet hoe je jouw spieren moet belasten hoe beter je gaat worden. Herhaling is daar belangrijk bij. Je kunt altijd de gewichten verhogen als je het eerder zat bent.

De schema’s in de gym kunnen alleen in de sportschool uitgevoerd worden. Je maakt gebruik van machines en eventueel andere materialen die daar voldoende aanwezig zijn. Je hoeft niks aan te schaffen.

Dat betekent overigens niet dat je de thuis oefeningen niet in de sportschool kunt doen. Het makkelijke aan de thuis oefeningen is, dat je deze eigenlijk overal kunt uitvoeren en weinig extra spulletjes nodig hebt. Verstandig is wel om een elastiek aan te schaffen (in vele sportwinkels te vinden). Onderstaand zie je telkens de naam van de training en de week die erbij hoort. Wanneer je hier op klikt verschijnt er een pdf bestand met het schema. Daaronder vind je de video uitleg (indien beschikbaar), voor wanneer je het lastig vindt of niet begrijpt wat er op het formulier staat.

Heel veel succes en natuurlijk veel plezier!

Beginners

-wanneer je nooit in de fitness bent geweest

-meer dan 1 jaar niet hebt gesport

-wanneer je graag wilt beginnen om fit te worden

Gevorderd

-wanneer je al vaker hebt gefitnesst

-wanneer je bekent met fitness zonder apparaten. (alleen voor de gym schema’s)

-Wanneer je conditie al op een goed niveau zit

Pittige Core workouts

Voor een stabiele romp